-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:423 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

با توجه به شرايط دانشگاه براي احيأ نماز جماعت در سطح دانشكده چه راهكارهايي را پيشنهاد مي كنيد؟
چاره كار در افزيش انگيزه و ارتقاء سطح انگيزش است تا شما را به انجام آنچه مي خواهيد سوق دهد انگيزش نيز از طرق مختلف ارتقاء مي يابد كه يكي از بهترين روشها افزايش سطح آگاهي و اطلاع است. لذا براي افزايش سطح انگيزش خود نسبت به نماز جماعت لازم است ابتدا به اهميت، نقش و تأثير مثبت نماز جماعت در زندگي بيشتر آگاهي پيدا كنيد و از سوي ديگر علم و آگاهي خود را نسبت به تأثير ترك نماز جماعت افزايش دهيد اگر شما بدانيد كه نماز جماعت چه تأثيرهاي در زندگي دنيوي و اخروي شما دارد و قبل از آن توجه كنيد كه ارزش قائل شدن براي نماز جماعت نوعي اهتمام به نظر خداوند و جلب رضايت اوست ديگر هرگز رضايت خود و ديگران را بر رضايت خداوند مقدم نمي داريد و براي پرهيز از خجالت و خود را شرمنده نساختن! دستور خدا را رها نمي كنيد. اگر خداي ناكرده روزي مادرتان مريض شود و در اين بيماري احتمال از دست دادن او مي رود و از طرف ديگر نجات او اقتضاء مي كرد كه در بين صف جماعت به مردم التماس دعا بگوئيد آيا باز هم به بهانه خجالت كشيدن مادرتان را تسليم مرگ مي سازيد؟ نه هرگز، نه، چون نجات مادرتان از هر چيزي براي شما مهم تر است. حال در اينجا هم اگر اطاعت از خداوند و عمل به آنچه او دوست دارد، عمل مستحبي مي تواند براي شما از همه چيز اهميّت بيشتري داشته باشد و به هيچ قيمتي حاضر به ترك آن نيستيد و نمي شويد. اشكال اساسي اينجاست كه ما هنوز به اهميت و تأثير اينگونه اعمال عبادي در سرنوشت و سعادت انسانها پي نبرده ايم و چون آنها را كم اهميّت مي بينيم و مي پنداريم به آنها اولويت نداده و اهتمام جدي نسبت به آنها نداريم و به اموري كه آنها را مهم مي شماريم -مانند كار، مطالعه، بازي و... سرگرم مي شويم. و لذا نماز اول وقت را به آخرين فرصت ها حواله داده و به كار خود ادامه مي دهيم. براي آشنايي بيشتر خوب است به مطالعه كتاب هاي زير بپردازيد تا بيشتر به تأثير نماز و نماز جماعت و نماز اول وقت آگاه شده و آنگاه به آن اهتمام بيشتر بورزيد: 1- صلاةالخاشعين، نوشته شهيد دستغيب 2- ترجمه آداب الصلاة، نوشته حضرت امام خميني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.